Want to translate?

28 nov. 2012

Magi (Ohtaka Shinobu)

Yttligare en manga som väcker glada känslor när jag läser ett nytt kapitel. Enda anledningen till att jag fördst började läsa en var faktiskt för att jag såg den uppdateras hela tiden och till slut tänkte jag 'För tusan, vad är det för något egentligen?', men jag fastnade inte första gången. När jag väl började började älskade jag humorn, de roliga minerna, karaktärerna och framför allt historien. Hittills har de 164 kapitlen helt klart varit värda sin tid.


Efter att kommit ut ur rummet, där Aladdin (mitten i bilden ovanför) har spenderat så länge av sitt liv som han kan minnas, reser han runt i världen. Med honom på resan är hans vän, en djinn, vid namn Ugo, som följer med honom i en flöjt, dock kom inte hela Ugo med. Under sin resa träffar han nya vänner och får veta att han är en Magi. En magiker som har stora krafter och som ska välja en kung, som ska följa den rättvisa och goda vägen. Aladdn slåss mot mäktiga fiender, andra magiker, mäktiga riken och djinns.
I början få man se honom möta en ung man vid namn Alibaba, de bestämmer sig för att erövra en så kallad dungeon, många har gått in men få har kommit tillbaka. Dock lockar de stora skatterna man hittar många andra, personer, som t.ex. Aladdin och Alababa. 


Om ni tror att detta är en annorlunda historia om gatungen Aladdin som senare gifter upp sig, har ni helt fel! Denna Aladdin är visserligen nobel och rättvis, men också mycket förtjust i kvinnor. Vackra kvinnor. En stor byst skadar självklart inte heller. 

"Let's see all the fascinating thing of the world together! It's a promise, Aladdin!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar