Want to translate?

16 feb. 2013

Moments med stort M - WE ARE FAIRY TAIL

Tänkte att jag kunde påbörja en liten serie om ögonblick som jag tycker är värda lite extra uppmärksamhet.
Sorgsna, awesome, gulliga, förfärliga, you name it.
Jag kommer också säga, för de som inte kommit så långt än, vilket kapitel det är från

SPOILERS FRÅN KAPITEL 48


Inget Fairy Tail-fan kan vara orörd av detta ögonblick! Jag får gåshud bara genom att titta på den. Jag kommer ihåg när jag kom till den sidan första gången; mina händer och mun fick eget liv då ögonblickets awesomeness uppfattades av min hjärna.

Phantom Lord (eller ja, Gajeel) har krossat deras guild och skadat tre av deras medlemmar, vilket för en guild som Fairy Tail som värdesätter vänskap över all annat blir de självklart rasande och hämndlystna att någon först och främst kan göra sådant mot någon, men också att de skadade deras medlemmar.
Själva upptakten är också helt otrolig, men bilden (över) är helt otrolig.
Hade man varit där hade spänningen helt säkert bränt en.
Titta bara på deras ansikten, man vet att snart kommer de kicka ass. Speciellt när de mest badassaste, starkaste och mest Fairy Tail-spirited är med. För tusan, till och med Makarov är med. När även den starkaste i hela guilden (mästaren) är med och är lika arg och hämdlysten vet man att det kommer bli storslaget.
Tyvärr blir det ju inte det direkt, även om de sopade banan med Phantom tills Makarov föll, men sedan...Fairy Law gjorde mig inte besviken!

'WE ARE FAIRY TAIL' är ett av mina absoluta favorit ögonblick i hela mangan, än så länge, vilket säger något då det finns många. Dessutom är det ett av mina favorit citat just därför att det är ett sådant stort ögonblick, och det är inte bara de man brukar se som kickar ass i vanliga fall, utan nu vet man att hela guilden kommer kicka ass.
Hur ofta får man se det liksom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar