Want to translate?

9 feb. 2013

Denpa Kyoushi (Azuma Takeshi)

Jag började med Denpa Kyoushi idag och har läst hittills läst 16 av de 60 utkomna kapitlerna.
Ärligt talat trodde jag inte att den skulle vara så värst bra när jag läste vad den handlade om.
Jag blev motbevisad
Kagami Junichirou är ett geni inom fysiken. När han var 17 skrev han skrev han en artikel i "Nature" en vetenskaps magasin (eller säger man tidsskrift eller låter tidning bättre? Ni fattar nog vad jag menar i alla fall), där han skrev om en teori han kommit på.
Efter universitetet skulle man kunna tro att han har ett världsbra jobb på en stor forsknings anläggning,
men ärligt talat så är han en otaku och ger sin tid åt sin animeblogg, som han desperat vill få upp till nr.1.
Han säger sig en sjukdom som gör att han bara han göra det han vill göra, men hans syster, som alltid verkar ha ett basebollträ med sig,  blir tillslut trött på detta och tvingar in honom som lärare på hans högstadium.
Han får folk att ändra sig och dessutom ger han dem smeknamn.
Hans lärarmetoder är verkligen inte sådana som de flesta skulle använda sig av.



Den är väldigt kul och jag måste bara säga, påminner mig på något konstigt sätt om mangan PCP i mangan Bakuman, på något sätt jag inte kan förklara.
Jag ångrade mig inte att jag började läsa den och det hade varit så intressant att ha en lärare som honom.
Fast om jag verkligen skulle vilja det är en annan fråga.
Fas jo, det skulle jag nog



"GYAAAAAA!"
"W...What? What happened big brother?!"
"H...How could this be? 
MY CHOUDOKYUU MONOGATARI DX DROPPED TO SECOND IN RANKINGS?!
This all happend because I started teaching... AH! I want to quit that job!"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar